Fiberkunder hænger stadig i tynd tråd

Dong fortæller nu, at næsten alle af selskabets fiberkunder atter har forbindelse med omverdenen efter et nedbrud, der har varet i knap et døgn.

Dong oplyser, at nedbruddet i deres systemer har været på grund af en fejl i virksomhedens routersystem. Selvom fejlen blev repareret allerede onsdag aften klokken 20.00, er der opstået komplikationer med nogle af kundernes fiberforbindelse efter reparationen.

Ifølge elselskabet arbejder teknikerne hårdt på, at genetablere forbindelsen til de sidste fiberkunder, der endnu ikke kan bruge Dongs tjenester og derfor fortsat hænger i en tynd fibertråd.

Opdateres.

15:01
Dong forsøger nu at løse problemet på deres hjemmeside, hvor de skriver, at kunder, der stadigvæk ikke har forbindelse til omverdenen kan forsøge at genstarte deres fiberboks, samt tv- og telefoniboks.

Opdateres.

18:51
Dong har nu fjernet meddelelsen fra dets hjemmeside, og Gorm Kildahl Elikofer, fiberchef i Dong, har skrevet til Computerworld og uddybet, hvad det lige var der skete.

Her er en del af svaret:

"Fejlen i går opstod pga. en hardwarefejl i centrale netværkskomponenter (core routere). Dette har så haft en følgeffekt på softwaresiden, fordi dele af nettet har opført sig uhensigtsmæssigt pga. de routingsfejl, hardware fejlen forårsagede.

For at forhindre gentagelser, så er vi i gang med tiltag og har været det et stykke tid. Vi er ved at lave om i vores core (det centrale net). Denne proces er gennemført for erhvervskunder, hvorfor disse derfor heller ikke har været ramt i nær samme grad som privatkunderne desværre har været ramt. Vi er i gang med at implemetere samme stabiliseringstiltag på privatplatformen, og vi er så langt i denne proces, at vi i nær fremtid begynder at køre nettet på den nye metode i en begrænset del af nettet, så vi ikke bare ruller nye metoder ud bredt uden først at teste i mindre skala. Vi vil naturligvis nu revurdere om dette projekt kan fremskyndes.

Yderligere er vi i en proces med at stramme vores forretningsgange op overfor vores teknologi leverandører og samarbejdspartnere (den der leverer tjenester til kunderne) for derved at sikre en bedre driftssituation og fejlretning når uheldet er ude."




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere