Læs også: Zepto-direktør vil have styr på klagesagerne.
Den danske producent af notebooks Zepto har ved flere lejligheder ignoreret klager fra Forbrugerstyrelsen.
Styrelsen ønsker ikke at oplyse til Computerworld, hvor mange tilfælde, der præcist er tale om, men styrelsen bekræfter, at der er tale om indtil flere hændelser, hvor Zepto ikke har reageret på Forbrugerstyrelsens henvendelser.
I øjeblikket har Zepto 22 verserende sager i Forbrugerstyrelsen.
Zepto-kunde: De skyder sig selv i foden
Det er dog ikke kun Forbrugerstyrelsen, der oplever, at den har haft svært ved at få Zepto i tale.
Også flere Zepto-kunder melder om tavshed, når de henvender sig til firmaet med en klage.
En af dem er Thomas Bang, der har købt flere bærbare hos Zepto gennem tiden. Han fortæller, at hans garantisag om en defekt højttaler i en bærbar computer endte i kaos hos Zepto.
"Det drejede sig om en helt banal ting, men jeg oplevede, at jeg blev henvist fra den ene til den anden og tilbage igen. Ren kastebold," siger Thomas Bang.
Efter at været blevet sendt rundt i Zeptos kundeservice uden resultat, skriver han en mail, som han siden intet hører videre om.
"De ignorerer mig fuldstændig. Først bliver jeg kastebold, og da jeg så bliver lidt småsur, så ignorerer de mig," siger Thomas Bang.
"Det kan man da ikke. Det er at skyde sig selv i foden," siger en frustreret Thomas Bang.