Hjælpeorganisationen Dansk Røde Kors har netop indgået en aftale med TDC, der blandt andet skal sikre hjælpearbejderne den nyeste tekniske viden og adgang til et moderne, centralt placeret lager.
Derudover modtager Dansk Røde Kors en halv million kroner om året de næste tre år.
Alt sammen skal det være med til at styrke den internationale kommunikation i katastrofeområder, hvor den slags ofte kan have svære betingelser.
Hos Dansk Røde Kors er generalsekretær Anders Ladekarl derfor begejstret for aftalen.
"Store dele af verden er totalt afhængig af telefoni og internet. Det lammes ofte efter en naturkatastrofe - eller også arbejder vi i områder, hvor det aldrig har eksisteret," siger han i en pressemeddelse.
"Vores arbejde under katastrofer er en kombination af den nyeste teknologi, gaffa-tape og vilje - og her har samarbejdet med TDC vist sig at være det helt rigtige," siger han.
Siden tsunamien i december 2004 har Dansk Røde Kors sendt it- og telekommunikationshold ud 11 gange verden over.