Direktøren for den danske del af den norske CRM-leverandør SuperOffice, Bo Nielsen, fratræder sin stilling med øjeblikkelig virkning.
"Resultaterne gennem de seneste år har ikke været tilfredsstillede. Det er både Bo og jeg enige om, men vi har været uenige om, hvordan selskabet skal udvikle sig i fremtiden," siger Gisle Jentoft, SuperOffices norske koncernchef.
Hvad har den uenighed bestået af?
"Det er ikke noget, som jeg ønsker at oplyse til pressen. Vi har kort og godt været uenige om nogle detaljer, om hvordan virksomheden skal drives videre. Men vi skilles som venner, og jeg ønsker Bo held og lykke i fremtiden."
Hvem bliver den nye direktør?
"Vi har ansat en ny direktør, men navnet bliver først offentliggjort i løbet af november."
Hvorfor offentliggøre i først navnet senere?
"Personen er ikke ansat i SuperOffice i forvejen og skal derfor have lov til at afslutte sit nuværende arbejde på en tilfredsstillende måde."
Hvornår fik Bo Nielsen besked om fyringen?
"Nu synes jeg, at du lægger nogle store stygge ord i min mund. Bo har vidst besked i et stykke tid. Men tidspunktet er ikke relevant for offentligheden."
Hvorfor sender i først jeres pressemeddelelse ud klokken 16.30 en fredag eftermiddag?
"Vores ansatte fik besked tidligere i dag, men vi har været i møder det meste af dagen og har også skulle informere kunder og partnere."
Utilfredsstillende resultater
Der er anden gang i løbet af to år, at SuperOffice skifter direktør.
I 2006 overtog Bo Nielsen direktørstolen efter Jan Lomholdt.
Også dengang var årsagen til bruddet manglende enighed om, hvordan SuperOffice i Danmark skulle drives videre.
SuperOffice Danmark har 23 ansatte, og det seneste årsregnskab viste et overskud på 700.000 kroner.
Computerworld har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Bo Nielsen.