Artikel top billede

Hitman sparker døren ind hos Mærsk

Hitman klædt om til en omgang e-læringstimer skal gøre ansatte i A.P. Møller - Mærsk, Vestas og Danske Bank klogere. Det virker, lyder det fra Mærsk.

Umiddelbart forbinder man ikke computerspil som Hitman og Total Overdose med virksomhederne A.P. Møller - Mærsk, Vestas, Danske Bank og Jyske Bank.

Ikke desto mindre bliver effekter fra computerspillene i stigende omfang integreret i den e-læring de danske virksomheder køber hos firmaet Effective-Learning.

For lidt over tre år siden tog selskabet et kvante-spring på området, da det begyndte at lade sig inspirere af netop spilindustrien.

Siden da har Effective-Learning rekrutteret flere medarbejdere fra spilindustrien.

"Det betyder, at folk som tidligere har lavet spil som for eksempel Hitman og Total Overdose hos os har været med til at producere læringsløsninger til virksomheder som Vestas, A.P. Møller - Mærsk, Danske Bank, Totalkredit, Jyske Bank og Swedbank," siger direktør Kristian Rude.

Direktøren fortæller, at hele øvelsen går ud på, at selskabet kan levere mere interaktive, underholdende og spil-orienterede læringsløsninger til gavn for kunderne.

Selskabet har lavet undersøgelser af spil-effekten.

"Målingerne indikerer kraftigt, at interaktion, spil og underholdning er positivt korreleret med effekten af løsningerne," siger direktøren.

26-årige spiludvikler

Udvikler Bartlomiej Rohard Warszawski fra Effective Learning har interesseret sig for spil hele sit liv.

Han tror fuldt og fast på de såkaldte læringsspil.

"De er kommet for at blive," siger den 26-årige udvikler.

Han har studeret matematik på universitet og siden afsluttet en uddannelse på Danmarks Designskole, hvor der findes fag inden for både gameplay og spilgrafik.

Bartlomiej Rohard Warszawski peger på, at hvis alle de timer, folk bruger på at spille på computer, blev brugt til læring, ville vi være kloge.

"Tænk hvis man lærte noget samtidig med, at man spiller computer," siger han.

Hos A.P. Møller - Mærsk er man også glad for læringspillene.

"Vi har brugt e-læring i A.P. Møller - Mærsk i gennem flere år og er meget tilfredse med resultaterne. Det er ét element i vores indsats omkring læring og efteruddannelse og indgår som sådan sammen med andre metoder som eksempelvis rollespil og lege. Så e-læring er bestemt noget, vi vil bruge fremover," siger Ghita Borring, Group Communication, A.P. Møller - Mærsk.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere