Indhold
Flade LCD-fjernsyn er ved at blive populære. Priserne er faldet, og der er kommet gang i salget. I andet kvartal af 2003 blev der solgt 715.000 LCD-fjernsyn i verden, og det er en fremgang på 162 procent i forhold til samme kvartal året før. Det viser de seneste tal fra analysefirmaet DisplaySearch.
Hvis man medregner computerskærme med indbygget tv-tuner, når salget op på 831.000 stk. Det er stadig et relativt beskedent tal, men producenterne af flade fjernsyn er for alvor begyndt at rykke på sig på det seneste, og DisplaySearch regner med en stigning af salget på 46 procent på et enkelt kvartal, når tallene for tredje kvartal dukker op.
Japanerne aftager 42 procent af de flade LCD-fjernsyn, og tendensen går mod stadig større skærme med højere opløsning.
Sharp står for en tredjedel af alle solgte LCD-fjernsyn, mens Sony er på andenpladsen med en markedsandel på 12 procent. Samsung er lige i hælene på Sony.