I Navigations-kategorien er der nomineret to web-ansvarlige til prisen som Webchamp 2008, efter at Nokia er diskvalificeret grundet det internationalt nedarvede design.
De giver her hvert deres bud på, hvad godt web-design betyder for dem:
Hanne Brandt, Home
Hanne Brandt er humanistisk datalog fra Aalborg Universitet og har arbejdet med Homes hjemmeside i næsten 11 år. Brugerne skal ifølge Hanne Brandt have adgang til så mange informationer som muligt på sitet. Derfor er kunderne ofte bedre rustede, når de skal ud og kigge på boliger. Det gode webdesign skal være usynligt - designeren tager udgangspunkt i brugernes behov. Derfor vil Hanne Brandt gerne have forbedret brugerinvolveringen på sitet.
Lars Sørensen, Bonaparte
For at præsentere produkterne bedst muligt arbejder Lars Sørensen med flere billeder af samme produkt. Derudover er der zoom-funktioner på billederne, ekstra informationer som vaskeinstrukser og pleje af tøjet samt bruger-kommentarer. For Lars Sørensen handler det i høj grad om, at det skal være let at foretage køb på et kommercielt site. Samtidig skal hjemmesiden appellere til brugernes følelser. Web 2.0 tiltag er på vej – ikke fordi det er smart, men godt for virksomheden at inddrage kunderne noget mere i designet.