Tilbage til artiklen De otte farligste forbruger-teknologier
50 procent af deltagerne fra Yankee groups undersøgelse fortalte, at de benytter forbruger-e-mail til virksomhedsformål.
Problemet med forbruger-
e-mail tjenester som for eksempel google, microsoft, AOL og Yahoo er, at forbrugerne ikke selv ved, hvor usikre deres informationsudvekslinger er.
De transporteres via internettet og gemmes på både internetleverandørens og e-mail-leverandørens server.
Uden at være klar over denne usikkerhed sender forbrugerne både CPR-numre, sikkerhedskoder, sensitive virksomhedsoplysninger og andre følsomme oplysninger.
Overvågning
En indgangsvinkel til sikkerhed omkring web-mail er at anvende et værktøj, som overvåger e-mails indhold ved hjælp af nøgleord-filtre og andre teknikker, som enten blokerer e-mails i at blive afsendt eller aktiverer en notifikation angående sikkerhedsbrud.
WebEx Communications overvejer for eksempel at udvide deres anvendelse af datatabs-værktøjet fra Reconnex Inc., så det også overvåger medarbejdernes e-mails," siger Michael Machado, direktør for it-infrastruktur.
DeKalb anvender Vericepts værktøj til at tage et billede af hver web-mail, der bliver sendt af deres medarbejdere inklusiv vedhæftninger, hvorefter filerne bliver scannet for sensitive data.
Oversat af Jimmie Gustafsson
Tilbage til artiklen De otte farligste forbruger-teknologier