Stærkt stigende priser på bannerannoncer og danskere, der flokkes om aktietruget, er benzin på Euroinvestors motor.
Euroinvestor.dk er en uafhængig internetportal, hvis mål er at hjælpe private investorer med deres investeringer ved at stille aktiekurser, finansnyheder og investorværktøjer til rådighed.
"Vi havde en vækst i antallet af brugere sidste år på 70 procent, vores annonceindtægter steg med 30 procent, mens antallet af betalende abonnenter steg med 46 procent," fortæller Nicolai Frisch, administrerende direktør, Euroinvestor.
350.000 brugere
Portalen har 70.000-80.000 daglige besøgende og i alt 350.000 brugere.
Selskabet blev børsnoteret i juni i år, hvor 1.680.000 nye aktier til en kurs på 10,5 kroner blev solgt på fem minutter. Siden da er kursen steget knap 25 procent.
Euroinvestor har et samarbejde med onlinebanken E-Trade, der blandt andet omfatter direkte links til E-Trades handelsplatform fra aktiedebatten på Euroinvestor.
"Udover private investorer tilbyder vi også investor relations-løsninger til erhvervskunder. Indtil videre servicerer vi 185 børsnoterede danske og internationale selskaber med disse IR-løsninger," siger Nicolai Frisch.
God vækst på nøgletal
Euroinvestor.com nåede i regnskabsåret 2006/2007 en omsætning på 19,3 millioner kroner og et resultat før skat på 10,5 millioner.
Forventningerne til resultatet før skat i indeværende regnskabsår 2007/2008 er i størrelsesordenen 13 millioner kroner, svarende til en vækst på 24 procent i forhold til 2006/2007.
Egenkapitalen er steget fra 10,8 millioner kroner i 2005/2006 til 40,9 millioner i 2006/2007.
Forventningerne til fremtiden er dels, at omsætningen vokser med 18-20 procent om året frem til 2012, dels at fortsætte ekspansionen i Europa, hvor Euroinvestor allerede er repræsenteret i Spanien, Italien, Holland, England, Frankrig, Sverige og Norge.
"I øjeblikket kæmper vi i Tyskland med en domænepirat, der har snuppet euroinvestor.de," fortæller Nicolai Frisch.
Kamp om boligmarkedet
Euroinvestor købte tidligere på sommeren 51 procent af selskabet Boliga ApS, der driver boligportalen boliga.dk. Planen er at udvide forretningen med en portal, der er for boligkøbere og -sælgere, hvad Euroinvestor er for investorer.
Med købet af Boliga.dk har Euroinvestor skabt et fodfæste på markedet for boligannoncering. Ifølge Gallup brugte de danske ejendomsmæglere i 2006 i alt 290 millioner kroner på annoncering af boliger. Heraf blev kun en meget lille del brugt på annoncering på internettet
Ejendomsmæglerne har ikke tænkt sig at lade Euroinvestor rende med de mange annoncekroner uden kamp
Dansk ejendomsmæglerforening, der driver boligsiden.dk, udtaler, at Boligas forretning er bygget på "at stjæle data fra boligsiden.dk," og ejendomsmæglerne arbejder aktivt på at blokere for, at brugere kan trække oplysninger fra boliga.dk.