Det er ikke kun internationalt, at Dell har problemer med at få solgt sine personaliserede computerløsninger.
I Danmark er salget af Dell-produkterne dykket med 31,2 procent i årets andet kvartal. Salget af Dell-produkter er gået fra 51.140 solgte enheder på samme tidspunkt sidste år til 35.198 mellem fra 1.april til 30.juni i år.
Dermed går selskabet fra at sidde på knap 20 procent af det danske computer-slag til at blot at kunne mønstre en andel på 11,9 procent.
De viser en rapport fra IDC over salget af computere Danmark i årets andet kvartal.
Stationære computere hårdest ramt
Værst ser det ud for salget af stationære computere, der ellers tidligere var selskabets flagskib.
Dell er gået fra et salg på 27.161 solgte computere i samme periode sidste år til at have solgt 16.650.
Det er især de professionelle kunder, der svigter Michael Dell's imperium, hvor salget er gået ned med 37,2 procent.
Men også på privatmarkedet går det nedad bakke med salget.
Acer rykker
I den anden ende af skalaen rykker computerfirmaet asiatiske Acer, som har øget sit salg af computere med mere end 50 procent.
På trods af at salget stationære computere er røget ned med 20 procent, så er selskabets notebooks styrket med en fremgang til 47,894 i årets andet kvartal fra 28.127 på samme tidspunkt sidste år.
Også HP kan notere fremgang, som i andet kvartal i år sad på næsten en tredjedel af det danske marked for computere.
Selskabet kan samtidigt notere en fremgang på 26,3 procent i forhold til samme periode sidste år og sidder som en solid nummer et på det danske marked.
Der blev i alt solgt 295.691 computere i Danmark i årets andet kvartal.