Apples nyeste prestigeprojekt, den længe ventede iPhone, kan vise sig at blive et økonomisk flop.
En undersøgelse foretaget af analysebureauet Compete viser nemlig, at kun én procent af amerikanerne er villige til at lægge de knap 3.000 kroner på disken, for at få langet en iPhone den anden vej.
Og det er endda kun for de Apple-apparater, der bliver solgt til de laveste priser. .
Det skriver itnews.com.au.
Mange er interesserede – men prisen for høj
Competes undersøgelse afslører, at knap 25 procent af de adspurgte var interesseret i at erhverve sig en iPhone.
Men prisen skulle gerne ligge et sted mellem 1.100 og 1.700 kroner før amerikanerne er villige til at bytte deres grønne dollarsedler for en iPhone.
Undersøgelsen viser dog, at det vil være i Apples interesse at lancere iPhonen til de forventede høje priser og dermed satse på den hårde kerne af Apple-entusiaster, inden selskabet sænker priserne til mainstream-markedet.
iPhonen kommer på de amerikanske salgshylder til juni, og den forventes at være til salg i Europa i slutningen af 2007.