Op mod 100 privatkunder hos den danske telegigant TDC kæmper i øjeblikket med problemer med deres nye IP-telefoniløsninger.
TDC har siden første marts tilbudt IP-telefoni til selskabets bredbåndskunder. Det nye tilbud er imidlertid løbet ind i startproblemer, bekræfter direktør i TDC Privat, Gert Rieder.
Ingen forbindelse
Eksempelvis har flere kunder siden midt i sidste uge stået helt uden telefon.
TDC har fjernet de traditionelle forbindelser, men har endnu ikke fået de nye IP-løsninger til at virke.
- Det er kun et mindre antal kunder, der i øjeblikket har det problem. Vi arbejder på at få det løst hurtigst muligt, men der kan godt gå et par dage mere, siger Gert Rieder.
Han understreger, at det i øjeblikket samlet set er under 100 privatkunder, der har problemer med TDC's IP-telefoni.
Gert Rieder kan ikke ikke sætte nøjagtigt tal på hvor mange, der er berørt. Han ønsker endvidere ikke at oplyse det samlede antal kunder på løsningen, der blev lanceret første marts.
Flere problemer
Ifølge Gert Reider er det en kombination af flere ting, der er årsagen til, at TDC-kunderne oplever problemer.
- Der er eksempelvis problemer med nogle kunders indstikskort. Den rene telefonikvalitet er i orden, og der er ikke problemer med vores platform, siger Gert Reider.
Han beklager, at kunderne er løbet ind i problemer, men mener, at det ikke kunne undgås.
- Uanset, hvor meget man tester, vil der altid være nogle børnesygdomme, der skal korrigeres for. Vi har fat i alle kunder med problemer, og vi har en taskforce på sagen, siger Gert Reider.