CA integrerer management-løsningerne

It-managementselskabet frigiver 26 nye produkter, der bygger på en fælles integreret platform, og som derfor kan kombineres som moduler.

CA, som indtil i går hed Computer Associates, har netop lanceret 26 nye management-produkter eller nye versioner af eksisterede produkter, som skal gøre det nemmere for it-afdelingerne at holde styr på systemer, storage og sikkerhed. Men ifølge selskabet er den største nyhed, at de forskellige management-løsninger nu er integrerede.

- Tidligere var vores produkter specialiserede punkt-løsninger, nu udgør de samlede suiter. Det vi gør svarer lidt til det Microsoft gjorde, da tekstbehandling og regneark blev samlet i et office-produkt blot kan vores samlede løsning anskaffes i mindre bidder, siger marketingsdirektør Dan Friedman fra CA.

Den integrerede platform for produkterne betyder, at de benytter samme datamodel, og at brugerfladen er genkendelig fra produkt til produkt. Den integrerede platform bygger på en vision om et samlet modul-opbygget management-system for al it i en virksomhed uanset hvem der har leveret den instrastruktur eller det storage, systemerne afvikles på. Denne vision kalder CA EITM (Enterprise IT Management).

- Virksomhederne ønsker bedre styr på systemerne uden at øge omkostningerne. Stort set ingen vil udvikle ved at udskifte alt på en gang. De ønsker at kunne tage et skridt ad gangen. Derfor skal det være modulært, siger CA’s topchef John Swainson.

De nye management-produkter strækker sig fra infrastruktur- og storage-management-løsninger på datacenter-niveau over identity- og accessmanagement og administration af WiFi-opkoblingspunkter til management til Microsoft Exchange eller til IBM Websphere. CA anfører, at de har fået et tættere forhold end tidligere til Microsoft, og software-giganten er hovedsponser på CA’s brugerkonference, der afholdes i denne uge.

Foruden omfattende opgraderinger af eksisterende produkter omfatter lanceringen tre helt nye produkter: Unicenter Service Intelligence, Unicenter Service Desk Knowledge Tools og Unicenter Asset Intelligence som populært sagt er en slags business intelligence for it-afdelingen eller for support-funktionen. De sidstnævnte løsninger kan for eksempel leverer information om, hvordan applikationer og infrastruktur bliver anvendt, så it-afdelingen kan bruge til at reagere på uhensigtmæssigheder eller som et bedre grundlag for at argumentere for ændringer.

Mange af CA’s nye produkter er allerede tilgængelige og resten vil komme på markedet i løbet af den næste måned.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere