Fra og med næste måned vil magasinet Playboy være tilgængeligt i en online-version med samme indhold som i den trykte udgave.
Læsere vil kunne abonnere på den digitale udgave fra og med oktober-nummeret, ligesom det vil være muligt at købe et enkelt blad af gangen, skriver Cnet.
Forlaget forventer at kunne tiltrække den stadigt større del af målgruppen, der færdes mere og mere hjemmevant på nettet og specielt mænd i alderen 18 til 34 år.
- Der er ved at dukke en ny generation af læsere op, og annoncepengene følger med, så det er en helt naturlig udvikling at udvide vores online-tilbud, siger talskvinde Lauren Melone fra Playboy til Cnet.
For at kunne læse den digitale version af magasinet, er det nødvendigt at hente programmet Zinio Reader, som er gratis.
Teknologisk frontløber
Programmet giver mulighed for at springe rundt i indholdet via links, søge i teksten, sende kopier til venner via e-mail, arkivere indhold og zoome ind på tekst og billeder.
Den sidste funktionalitet spår Cnet til at kunne blive særligt populær blandt Playboys læsere.
Den digitale version af Playboy er det seneste af en række initiativer, der placerer forlaget blandt de fremmeste brugere af ny teknologi.
Playboy sælger ringetoner, billeder og spil til mobiltelefoner med såkaldte "voksen-temaer".
Selskabet distribuerer gratis indhold til Ipod'er med foto-funktionalitet og har udgivet et videospil, hvor brugeren får mulighed for at begå sig i rollen som stifter Hugh Hefner på hjemmebane i hans overdådige villa.
Et godt gæt er, at han nok ikke er alene hjemme.