Adobe og Figma har besluttet at droppe fusionen i en handel, hvor Adobe ville købe Figma for 136 milliarder kroner.
Det sker, fordi der ikke er nogen klar vej til at modtage nødvendige regulatoriske godkendelser fra Europa-Kommissionen og de britiske konkurrencemyndigheder.
"Adobe og Figma er meget uenige i de seneste reguleringsresultater, men vi mener, at det er i vores respektive bedste interesse at komme videre uafhængigt," udtaler Shantanu Narayen, formand og CEO, Adobe i en meddelelse og fortsætter:
"Mens Adobe og Figma delte en vision om i fællesskab at omdefinere fremtiden for kreativitet og produktivitet, er vi fortsat godt positionerede til at udnytte vores enorme markedsmuligheder og mission om at ændre verden gennem personlige digitale oplevelser."
Parterne er tydeligt begejstret for hinanden, og hinandens produkter.
"Figma har bygget en utrolig produktdesignplatform, og jeg er overbevist om deres fortsatte innovation og vækst efter at have tilbragt mere end et år med deres team og fællesskab," udtaler David Wadhwani, præsident, Digital Media Business, Adobe.
Hos Figma hersker der skuffelse, men glæde over processen.
"At gå gennem denne proces med Shantanu, David og Adobe-teamet har kun styrket min tro på fordelene ved denne aftale, men det er blevet mere og mere klart i løbet af de sidste par måneder, at regulatorer ikke ser tingene på samme måde," udtaler Dylan Field, medstifter og administrerende direktør, Figma i meddelelsen, og han fortsætter:
"Selvom vi er skuffede over resultatet, er jeg dybt taknemmelig for alle, der har bidraget til denne indsats og spændt på at finde andre måder at innovere på vegne af vores respektive fællesskaber med Adobe."
Selskaberne har underskrevet en opsigelsesaftale, der løser alle udestående forhold fra handelen, herunder at Adobe betaler Figma det tidligere aftalte opsigelsesgebyr. Dette gebyr er på en milliard dollar, svarende til 6,8 milliarder kroner.