God-lille-fredag-morgen kære læser.
Så begynder vi at kunne skimte lyset for enden af tunnelen, som vi kalder ’weekenden’, men der er stadig lidt endnu.
Derfor kan du her til morgen læse om en ny Adobe-chef, der har arbejdet med fodboldklubben Real Madrid ”Hala Madrid y nada más,” som fans af kongeklubben ville synge.
Du kan også læse om den nye udvikling i Microsoft opkøb af et spilselskab, advokaters stigende forretninger efter kryptokollaps, og EU der afviser en appel fra Whatsapp.
Nyhederne er bragt af Kristoffer Ingemand.
God fornøjelse!
Adobe udpeger ny EMEA-chef med erfaring fra fodboldklubben Real Madrid
Efter seks år hos Adobe er Luc Dammann tiltrådt som ny EMEA-præsident.
Det fremgår af en pressemeddelelse.
Han får ansvar for afdelingerne Digital Experience og Digital Media for Enterprise i EMEA-regionen.
Tidligere i karrieren hos Adobe Luc Dammann arbejdet som Vice President og Managing Director med ansvar for det vesteuropæiske marked og har blandt andet stået i spidsen for kunder som Real Madrid, Prada, Accor og Stellantis.
EU-domstol afviser Whatsapp
Onsdag afgjorde EU’s datatilsyn, at Meta ikke længere må bruge ’terms and conditions’ som grundlag til at spore brugere til reklamemæssig brug.
En anden sag, som omhandler en bøde til Meta-ejede Whatsapp er også lige blevet afgjort. Whatsapp havde klaget over en bøde på 225 millioner euro, som selskabet havde anket, men domstolene har nu afvist Whatsapps anmodning, skriver Reuters.
Advokater ser forretningsmuligheder i krypto trods krak og fyringer
Efter FTX’s kollaps vinder flere advokatkontorer i Danmark ny forretning, da de modtager henvendelser fra kunder, som er blevet ramt af krakket.
Det skriver AdvokatWatch.
Det gælder blandt andet kontorer som Advora og Samar Law.
Det skyldes, at disse kontorer har et fagområde, som i dette tilfælde er krypto, frem for en disciplin, og derfor er der forretning at hente, når branchen bevæger sig.
”Jeg har nogle sager som følge af nogle klienter, der direkte eller indirekte er påvirket af FTX, men ellers oplever jeg generelt en stigende efterspørgsel,” fortæller advokat og medejer for Advora, Niels Gade-Jacobsen.
Microsoft vil smide Call of Duty på Nintendo
Call of Duty har været et stort omdrejningspunkt i Microsofts opkøb af Activision Blizzard, fordi mange andre konsoller frygter at miste adgangen til spillet, og derfor har flere konkurrenter klaget til diverse konkurrencemyndigheder for at få stoppet opkøbet.
Microsoft har netop indgået forhandlinger med Sony om, at spillet bliver på Playstation i 10 år, og nu skriver Reuters, at Microsoft også vil gøre spillet tilgængeligt på Wii.