Artikel top billede

(Foto: Esa Riutta/Pixabay)

Microsoft skruer op for reklamerne i din Outlook-indbakke

Outlook-brugere kan nu blive præsenteret for annoncer i flere indbakker.

I den kommende tid kan brugere af Microsofts Outlook-app til iPhone og Android forvente, at de vil blive mødt med flere annoncer i deres indbakke.

I Outlook kan brugerne vælge mellem at få deres e-mail serveret i en samlet indbakke, eller at få deres mails fordelt på to indbakker, hvor den ene hedder fokuseret og den anden ”andet.”

Ifølge det amerikanske tech-medie The Verge har Microsoft gennem længere tid lagt annoncer ind i den indbakke, der hedder ”andet” som primært består af nyhedsbreve og lignende.

Brugerne har således kunne undgå annoncerne ved at vælge at få deres mails serveret i den samlede indbakke.

Annoncer i flere indbakker

Men The Verge skriver, at Microsoft nu også er begyndt at ruller annoncer ud for folk, der anvender den samlede indbakke.

Det er dog kun de brugere der anvender den gratis udgave af Outlook-appen, som bliver ramt af annoncerne, og ifølge The Verge bliver folk med Microsoft 365-abonnementer ikke eksponeret for annoncer.

”Folk der bruger den gratis udave af Outlook blive præsenteret for annoncer, og de kan vælge at slå funktionen ”fokuseret indbakke” til og dermed kun få annoncerne præsenteret i ”andet-indbakkeb,” oplyser Caitlin Roulston i en skriftlig meddelelse til The Verge.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere