Både Microsoft og cloudselskabet Cloudflare har tirsdag været ramt af omfattende nedbrud.
Hos Microsoft oplyser selskabet på Twitter, at tjenester relateret til Microsoft Office 365 har været ramt af et globalt nedbrud tirsdag.
“Vi har fastslået, at adskillige Microsoft 365-tjenester oplever forsinkede svartider samt problemer med forbindelser og søgninger” lyder det i tweet fra kontoen Microsoft 365 Status.
Problemer med infrastruktur
Ifølge Microsoft skyldes problemerne, at selskabets infrastruktur til trafikhåndtering ikke har fungeret efter hensigten.
Fejlretningen skulle være i gang i øjeblikket, og ifølge Microsoft er problemerne blevet fuldt udbedret for en række tjenester.
"Vi omdirigerer trafikken til en alternativ og velfungerende trafikstyringsinfrastruktur for at afbøde påvirkningen, samtidig fortsætter vi med at undersøge den underliggende årsag til problemet," lyder det desuden fra Microsoft.
Det amerikanske techmedie Bleeping Computer skriver, at problemerne blandt andet har ramt Outlook og Microsoft Teams og har stået på i op mod otte timer.
I den periode har kunder blandt andet oplevet problemer med at logge ind på deres Office 365-konti.
19 datacentre gik i sort
Microsofts problemer opstår samtidig med, at cloududbyderen Cloudflare også har været ramt af et massivt nedbrud, som påvirkede internettrafikken til og fra 19 af selskabets datacentre.
"Cloudflare har i dag været ramt af et nedbrud, der påvirkede trafikken i 19 af vores datacentre, og desværre håndterer disse 19 lokationer en betydelig del af vores globale trafik,” lyder det fra selskabet i et blogindlæg.
Ifølge Bleeping Computer havde Cloudfare-nedbruddet konksekvenser for hundredvis af online-platforme, men det vides ikke om det har forbindelse til Microsoft-nedbruddet.