Artikel top billede

(Foto: PR-Foto)

Lønselskabet Lessor fravælger mit.dk - vil bruge e-Boks til at sende 400.000 lønsedler afsted

Lessor Group fravælger Netcompanys digitale postkasse Mit.dk og indgår tættere samarbejde med e-Boks, hvor selskabet vil sende 400.000 månedlige lønsedler afsted.

Lessor Group, der blandt andet står bag Danløn, har bestemt sig for, hvem man vil benytte til at distribuere sine lønsedler.

Og selskabet har besluttet, at det i første omgang fravælger Netcompanys helt nye digitale postkasse, mit.dk.

Sådan lyder det fra Henrik Møller, der er administrerende direktør for Lessor Group.

I fremtiden vil selskabet sende lønsedler, ansættelseskontrakter og andre HR-dokumenter til danskerne via e-Boks.

Det skriver e-Boks og Lessor Group i en meddelelse til Computerworld.

"Vi har taget et bevidst valg om at satse på e-Boks fremover. Det er en udbredt og moden platform, som vi ved, den enkelte lønmodtager kender og har tillid til, og derfor er det også et konkurrenceparameter over for virksomhederne, at vi understøtter e-Boks," siger Henrik Møller i meddelelsen, der fortsætter:

"Ud over at platformen står stærkt i Danmark, giver brugen af e-Boks også gode muligheder for at understøtte vores ambition om international vækst, for vi ser et stort potentiale både for lønadministration og andre HR-ydelser uden for Danmark."

Omkring 80.000 virksomheder bruger i dag et eller flere af Lessors løsninger. Kernemålgruppen er her små og mellemstore virksomheder, skriver selskabet.

Lessor Group forventer at sende cirka fem millioner dokumenter til e-Boks hvert år.

Mit.dk begyndte med en fejl

21. marts i år blev Digital Post flyttet over på Netcompanys nye infrastruktur, og derved afgav e-Boks opgaven med at drive den bagvedliggende løsning.

Netcompany vandt nemlig udbuddet i 2019 foran e-Boks, der havde siddet på løsningen i ti år.

Både e-Boks og Netcompany driver nu visningsklienter for digital post, hvilket betyder, at danskerne kan benytte sig af begge løsninger samt borger.dk.

Mandag sidste uge tændte Netcompany for deres postløsning, der findes på Mit.dk, men her endte starten med at blive problematisk.

En fejl gjorde, at indloggede brugere kunne tilgå andre profilers oplysninger. Dette forårsagede, at selskabet trak stikket til løsningen og først fik tændt det igen 55 timer senere om onsdagen.