Fremover kan din næste arbejdscomputer være købt i Elgiganten. Den danske elektronikgigant vil nemlig kaste sig ind på erhvervsmarkedet.
Selskabet vil dermed tage kampen op mod giganter på erhvervsmarkedet som Atea, der i dag sidder på en stor del af det danske marked for salg af it-udstyr til erhvervskunder.
Det skriver Børsen.
I 2020 omsatte Elgiganten for 7,1 milliarder kroner, og kun lidt over 10 procent kom fra salg til erhvervskunder. Det skal fremover være langt højere, lyder det nu fra selskabet.
“I Elgiganten vil vi være markedsleder i alt, vi rører ved. Det har vi gjort for forbrugerkategorier, men vi kan sagtens se vækst på andre områder også, hvor B2B er blevet et strategisk område. Det er ret simpelt, at mange af de samme varer, som danskerne køber, bruges i erhvervslivet. Derfor kan vi få konkurrencefordele ved at skabe en god grobund. Vi kan lave en vækstraket på det her,” siger Michael West, der er kommerciel leder for B2B i Elgiganten til Børsen.
Markedet af it-produkter til dansk erhvervsliv er et enormt konkurrencepræget marked, erkender Michael West.
Derfor mener han også, at Elgiganten skal bevæge sig ind på markedet for service, og altså ikke alene sælge hardware til de nye, kommende erhvervskunder.
Elgiganten oplevede et markant spring i slaget online under coronakrisen. Her steg salget på onlineplatformene med 70 procent.
Det fik selskabets administrerende direktør Peder Stedal til at løfte sløret for, at man kunne se frem til en nye webshop rettede mod erhvervskunder.
Noget kunne altså tyde på, at der i høj grad vil være tale om et salg online til de kommende erhvervskunder.