Elektronikforretningen Elgiganten har gennem det seneste år oplevet en markant vækst i nethandlen.
Ifølge erhvervsmediet Børsen steg Elgigantens online-salg med cirka 70 procent i det seneste corona-ramte år, og det er selskabets forventningen, at onlinesalget vil fortsætte med at vokse på den anden side af corona.
“Når vi kigger uden for Danmark, er der i dag typisk plads til én stor pure player, altså en Amazon-type, og én stor retailer, som byder på både det fysiske og det digitale. Så den ledende position, vi har i dag, fortsætter vi sådan set bare med at udbygge,” siger Peder Stedal, der er administrerende direktør for Elgiganten i Danmark til Børsen.
I det kommende år vil Elgiganten derfor lancere en ny webshop, hvor der vil være særlig fokus på erhvervsslag.
Derudover oplyser Peder Stedal til Børsen, at selskabet i øjeblikket er i gang med at afslutte en større opgradering af sit it-system.
Elgiganten kom ud regnskabet 2020/2021 et overskud efter på 101 millioner kroner og en omsætning, der er vokset med 775 millioner kroner til 7,1 milliarder kroner.