For niende år i træk indtager Apple toppladsen på listen over verdens bedste globale brands, og selskabet brandværdi er i det seneste år vokset med 26 procent til 408,3 milliarder dollar.
Listen er udarbejdet af konsultselskabet Interbrand, og det er igen i år dominerenet af tech-selskaber.
På de efterfølgende pladser finder vi Amazon, Microsoft, Google og Samsung.
Først på sjettepladsen finder vi Coca-Cola, som det første selskab, der ikke er en tech-virksomhed.
Tesla er højdespringer
Listen højdespringere er ligeledes domineret af tech-virksomheder, hvor Teslas uden sammenligning er det brand, der taget den længste spring.
Brandværdien for Elon Musks elbilselskab er således vokset med 184 procent til 36,3 milliarder dollar, og selskabet indtager nu en samlet 14. plads.
På de følgende pladser kommer Salesforce med en vækst på 37 procent, Adobe med vækst på 36 procent og Paypal med tilsvarende vækst.
På listen blev der også plads til en af pandemiens helt store vindere, videokonference-softwaren Zoom, der med en vækst på 24 procent lander på en samlet 91 plads.
Se top ti her:
1. Apple - 408,3 milliarder dollar
2. Amazon - 249,2 milliarder dollar
3. Microsoft - 210,2 milliarder dollar
4. Google - 196,8 milliarder dollar
5. Samsung - 74,6 milliarder dollar
6. Coca-Cola - 57,5 milliarder dollar
7. Toyota - 54,1 milliarder dollar
8. Mercedes - 50,9 milliarder dollar
9. McDonald's - 45,9 milliarder dollar
10. Disney – 44,2 milliarder dollar
Se hele listen hos Interbrand her.