Den danske rederigigant A.P. Møller-Mærsk har købt et nyt selskab, der skal ruste det danske konglomerat til at tage kampen op mod nogle af de største tech-giganter.
Mærsk vil nemlig ind på markedet for hurtig levering til sine kunder uden om de kendte markedsplatforme som Amazon og Alibaba.
Det skriver Finans.
Virksomheden Mærsk har købt hedder Huub og er den tredje virksomheden inden for internethandel, som den danske shippingvirksomhed køber i løbet af få måneder.
"Huub er i bund og grund limen mellem opkøbene, så vi fremadrettet kan skabe logistikprodukter, der gør det muligt for vores kunder at servicere forbrugerne på et niveau, der svarer til de store markedspladsers," siger Christorph Stork, global chef for internethandellogistik hos rederigiganten.
Opkøbet af Huub har kostet Mærsk et tocifret millionbeløb.
Mærsk har i løbet af de seneste måneder satset i endnu højere grad på digitale løsninger. Så sent som i august købte Mærsk også to it-virksomheder.