Den danske it-gigant SimCorp kan præsentere et solidt løft af både omsætningen og resultatet.
Omsætningen stiger i andet kvartal af 2021 med 11,3 procent sammenlignet med samme periode sidste år.
Beløbet lander dermed på 118,8 millioner euro. Tager man højde for lokale valuta, så lyder stigningen endda på 12,7 millioner euro.
Driftsresultatet tager samme stigning og lander på 30 millioner euro. E
Det svarer til en stigning på fire millioner euro sammenlignet med samme periode året før. Her endte driftsresultatet på 26 millioner euro.
Omregnet til danske kroner, lyder resultatet på bundlinjen på 223,1 millioner kroner, for den danske it-gigant.
Samtidig har selskabet fået tre nye ordrer på sin SimCorp Dimension-løsning.
Den store stigning på både top- og bundlinje skyldes især, at mængden af nye ordrer ser markant bedre ud end det seneste år.
Værdien af nye ordrer ender på 30,2 millioner kroner.
Med en stigning på 13,3 millioner kroner har SimCorp næsten fordoblet værdien af nye ordrer, som man har modtaget de seneste tre måneder sammenlignet med samme periode sidste år.
"En organisk vækst på 12,7 procent i lokal valuta for Q2 2021 viser, at der er en stor efterspørgsel på vores kvalitetssoftware og services. Vi byder velkommen til tre nye SimCorp Dimension kunder og en ny SimCorp Coric i løbet af Q2, hvor nye ordrer også steg med 78,7 procent sammenlignet med Q2 2020," konstaterer administrerende direktør for SimCorp Klaus Holse.
Regnskabet bliver samtidig det sidste som Holse skal præsentere. Kort før regnskabet blev offentliggjort kunne SimCorp afsløre, at Klaus Holse stopper som direktør ved udgangen af august.
I stedet er selskabets COO Christian Kromann blevet udnævnt til ny direktør for det danske it-selskab.
Stigning efter et hårdt coronaår
Resultatet kommer efter et år, hvor SimCorp i 2020 har været ramt af coronakrisen, og det har blandt andet fået antallet af nye ordre til at stå mere stille end sædvanligt.
Klaus Holse har tidligere forklaret overfor Computerworld, at antallet af nye ordre blev hårdt ramt af coronakrisen fordi, flere salg af nye systemer tog længere tid, når virksomheden ikke havde mulighed for at mødes fysisk med kunderne.
"Når du pludselig skal lukke en aftale på tværs af en masse forskellige afdelinger, tager det bare længere tid, hvis man er vant til at mødes fysisk, og man ikke selv bruger teams til dagligt eller er afhængige af telefoner," lød det fra den nu afgående topchef.