Apple undgår i første omgang vidtrækkende konsekvenser for centrale dele af den kommende iOS 14 opdatering.
Det franske konkurrencemyndigheder har nemlig foreløbigt frikendt selskabet, og kommer derfor ikke til at bremse udrulningen.
Det skriver erhvervsmediet Bloomberg.
Apple er kommet i søgelyset fordi man med den kommende opdatering af Apples iPhone-styrestemet, iOS 14, vil begrænse annoncørernes muligheder for at indhente data om iPhone-brugerne.
Ændringerne kan blandt andet få store konsekvenser for Facebook og andre virksomheder, der er afhængige af at købe eller sælge annonceringer.
Frygten hos Apple var, at de franske myndigheder ville forsøge at bremse planerne om de nye tiltag indtil man havde hørt annoncørerne i sagen.
Men med den foreløbige afgørelse har man altså ikke tænkt sig at spænde ben for Apples udrulning af de nye funktioner. Myndighederne kommer dog fortsat til at gå videre med planerne om at åbne en formel sag mod Apple.
Med opdateringen til iOS 14 vil Apple kræve, at brugerne skal give deres
eksplicitte tilsagn til, at Facebook og andre apps kan få til lov at
tracke brugerne.