Det vakte stor opmærksomhed, da Amazon i efteråret efter mange år med rygter annoncerede sin entré ind på det svenske marked.
Men ifølge Børsen har Amazons meget omtalte markedsplads skuffet de svenske virksomheder.
“For at være helt ærlig har en del været skuffede, fordi salget ikke er der, hvor det burde være,” sagde Andreas Baller, salgschef for Amazons markedsplads i Sverige, for nylig til et seminar arrangeret af Dansk Industri, ifølge Børsen.
Læs også: Nu sker det: Amazon har onsdag morgen åbnet sin første nordiske e-handelsbutik
150 millioner produkter
Amazons svenske platform har ellers 10 millioner besøgende på hjemmesiden hver måned og samtidig der været 150 millioner produkter lige siden den første dag.
Men den svenske salgschef oplyser ifølge Børsen samtidig, at det har været tydeligt at kundegrundlaget også er mindre i Sverige end i mange andre lande. Derfor forventer han, at opstarten kan tage en rum stykke tid.
Herhjemme har Dansk Industri opfordret danske virksomheder til at benytte platforme som Amazon under coronakrisen.
Det kan du læse mere om her:
Danske virksomheder skuffer under corona: Udnytter ikke mulighederne hos Amazon