Apples intentioner om at komme på markedet med en selvkørende bil inden 2024 møder endnu et rødt lys.
Tech-giganten indledte en dialog med japanske Nissan om bilprojektet for nogle måneder siden.
Men inden et reelt samarbejde kom på benene, stoppede snakken igen, da uenigheder om markedsføringsstrategien meldte sig.
Det skriver Financial Times.
Kilder tæt på processen fortæller til mediet, at dialogen aldrig nåede op på direktionsniveau grundet uenigheder om, hvilket navn den selvkørende bil skulle lanceres under.
Apple har angiveligt bedt Nissan om at fremstille selvkørende biler under Apple-branded, hvilket efterlader bilproducenten som en hardware-leverandør.
Flere bilproducenten har givet udtryk for frygten for at blive den næste "Foxconn i bilindustrien," hvilket er en referance til det taiwanesiske selskab, der samler Apples iPhones, skriver mediet.
Apple har ligeledes været i dialog med koreanske Kia, der ejes af Hyundai, om projektet, som iPhone-producenten internt kalder "Project Titan." Denne dialog er også endt i dørken.
Forrige uge rapportede en række internationale medier, at en aftale mellem Kia og Apple var tæt på at blive underskrevet. Et rygte i markedet gik på, at kontrakten skulle underskrives 17. februar.
Sidste uge kunne Hyundai så bekræfte, at samarbejdet var afbrudt.
Læs også: Apple og Kia dropper storstilet samarbejde om selvkørende elbiler: Kia-aktien styrtdykker
Planlægger lancering i 2024
RRygterne om Apples entre på bilmarkedet har floreret i årevis, og engang forlød det, at Apples bilprojekt gik under navnet Project Titan.
Men efter et par år, hvor planerne tilsyneladende har været på standby og Apple valgte at fyre en stor del af de ansatte på bilprojektet, så meddelte nyhedsbureauet Reuters kort før jul, at Apple igen har skruet op for ambitionerne.
Angiveligt planlægger Apple en lancering i 2024.
Derudover afslørede Apples topchef Tim Cook i 2017, at selskabet arbejder på teknologi til selvkørende biler.
"Vi har fokus på autonome systemer, og et af formålene med autonome systemer er helt sikkert selvkørende biler, men der er også andre formål," sagde han til Bloomberg.