Louise Steberg er fra februar ny direktør for TDC-ejede Blockbuster.
Hun har i de seneste år har flere forskellige stillinger i Nudaay inden for strategi, salg og produktudvikling.
Hun overtager direktørposten fra Casper Hald, der fratrådte sin stilling i november 2020.
"Jeg er meget glad for, at vi har en så stærk intern kandidat til at føre
Blockbuster videre. De sidste seks år har Blockbuster under Caspers (Casper Hald, red.) ledelse udviklet sig fra en god idé til at være en markedsleder i Danmark med betydelig vækst i Norden," udtaler Jens Grønlund, direktør for Nuudays digitale brands i meddelelse.
Læs også: TDC-selskabet Nuuday fyrer 125 medarbejdere
Louise Steberg har senest været ansvarlig for Nuudays omnichannel-strategien, hvor hun har ledet udviklingen og implementeringen af kommercielle og digitale strategier for at optimere kundeoplevelsen på tværs af analoge og digitale platforme.
Det er nu hendes opgave at udvikle den engang så hæderkronede videoudlejningsbutik endnu mere online.
"Blockbuster er ikke mere en start-up, men en velfunderet og
ledende forretning, og Louises opgave bliver sammen med teamet at udvikle Blockbusters position i Danmark og Norden. Hun kommer til Blockbuster med en stærk og alsidig værktøjskasse og erfaring indenfor forretningsstrategisk og kommerciel udvikling, samt optimering af digitale kundefokuserede løsninger," lyder det fra Jens Grønlund.
Blockbuster er i dag ifølge TDC Danmarks største online filmudbyder og tilbyder leje, køb og streaming af over 10.000 titler.
Udover Danmark er Blockbuster repræsenteret i Norge, Sverige og Finland.
Video-kæden Blockbuster drejede i 2014 nøglen om i sin sidste butik i Danmark, efter kæden havde langet først VHS-film og siden DVD'er og Bluray-film over disken til danskere i små 20 år.
Blockbuster-brandet blev dog inden lukningen i Danmark købt af TDC, som genoplivede det kendte filmudlejnings-varemærke.
Læs også: Blockbuster klar til dansk comeback: Får 5.000 film på hylderne