Efter adskillige opkøb af en række konkurrenter som Instagram og WhatsApp er verdens største sociale medie Facebook nu klar med endu et.
Denne gang er det kundeservice-platformen Kunstomer, som Facebook netop har købt.
Tanken bag opkøbet er, at flere virksomheder i dag bruger Facebooks platforme til at kommunikere med sine kunder, og derfor har man købt den amerikanske kundeservice-virksomhed.
"Vi er vidne til et skifte hvor mere end 175 millioner mennesker hver dag kontakter virksomheder gennem WhatsApp. Tallet er voksende og beskeder giver en bedre kundeservice og driver salget for mange virksomheder," skriver Vice President for annoncer og virksomhedsprodukter hos Facebook, Dave Levy i et blogindlæg.
Læs også: Nu kræver Frankrig at it-giganterne betaler ny digital skat
Anslået pris på en milliard dollar
Parterne oplyser ikke hvad prisen for handlen er, men ifølge den amerikanske erhvervsavis The Wall Street Journal, så har Kustomer en værdi på omkring en milliard dollar.
Det svarer til godt 6,2 milliarder danske kroner, som Facebook altså angiveligt har betalt for sit seneste opkøb.
I sit blogindlæg annoncerer Facebook samtidig en række integrationer mellem det nye selskab og Facebooks beskedtjenester WhatsApp og Messenger.