Artikel top billede

Salling Group lukker stor online-satsning efter kun et år

Millionsatsningen Fillop lukker ved årets udgang. I stedet er supermarkeds-giganten Salling Group nu på vej med en række helt nye online-satsninger, der er affødt af coronakrisen.

Det er blot et år siden, at den danske supermarkeds-gigant Salling Group lancerede online-tjenesten Fillop, der gør det muligt for folk at købe basisvarer som toiletpapir, vaskepulver og tandpasta på abonnement.

Men ifølge erhvervsmediet Finans vælger Salling Group nu at trække stikket på tjenesten, der er en del af discountkæden Netto.

Læs også: Netto går ind på online-markedet: Åbner nyt online-supermarked med fast abonnement

Coronakrise skabte kursskifte

Tjenesten lukker således ved årets udgang, og det skyldes ifølge Finans, at de ændrede forbrugsmønster under coronakrisen i stedet har fået Salling Group til at skrue op for satsningen på hjemmelevering af dagligvare fra Føtex og Bilka.

Den nye satsning på hjemmelevering betyder, at Salling Group kommer til at udfordre det danske online-supermarked Nemlig.com, der oplevede stor fremgang undre coronakrisen.

”Vi har fuld fart i online-investeringerne, men vælger nu at fokusere på de aktiviteter, som vi kan se størst muligheder i fremadrettet. Salget af dagligvarer digitalt har været i hastig vækst, siden coronakrisen ramte Danmark. Forbrugernes adfærd og dermed markedet er ændret, siden Fillop blev lanceret,” siger Thor Jørgensen, chef for Salling Groups onlineforretning, til Finans.

Da Fillop blev lanceret i 2019 kunne dagbladet Børsen fortælle, at der var tale om en satsning til et tocifret millionbeløb. Samtidig oplyste Salling Group, at tjenesten skulle hente 50.000 faste online-kunder i løbet af det første år på markedet.

Læs også:
Nemlig.com skal ansætte 200 nye medarbejdere efter ny corona-nedlukning