Online-handlen stiger voldsomt i disse år. Det får nu Coop til at investere massivt i området.
Detailkæden har derfor afsat 100 millioner årligt til investeringer i koncernens onlineplatforme.
Det skriver Børsen.
“Det her er et massivt indsatsområde for Coop, og vi ser et kæmpe potentiale for at bruge det til at høste på alle de investeringer, som vi allerede har gang i,” siger koncerndirektør i Coop, Jan Madsen, til avisen.
Investeringen kommer efter, at konkurrenten Salling Group, der står bag Føtex og Bilka, har besluttet at investere et trecifret millionbeløb i online-handel i 2021.
Samtidig vil Coop i løbet af de kommende tre år bruge 250 millioner kroner på at sælge software til resten af branchen.
Målet er at blive verdens førende leverandør af mobilløsninger til detailbranchen. Det skal ske ved at sælge licenser til Coops egen mobil-løsning.
Koncernen står blandt andet bag butikkerne Fakta, Kvickly, Super Brugsen og Irma.
Coop hentede tidligere på året tidligere kontorchef i Datatilsynet Peter Fogh Knudsen ind som persondatachef i koncernen.
Det skete netop fordi man ville satse endnu mere på digitale kundeløsninger.
Læs mere her: Coop hyrer topprofil fra Datatilsynet som ny persondata-chef