Den danske supermarkedsgigant Salling Group, der blandt andet står bag Føtex, Netto og Bilka, vil for førsye gang koncernens historie sælge dagligvarer pålæg, toiletpapir og oksefars på nettet og bringe det direkte ud til kunderne.
Salling Group vil bruge 'flere hundrede millioner kroner' på den nye satsning, der skal udfordre Nemlig.com.
Samtidig skal der koncernen hyre mellem 200 og 400 nye ansatte til projektet.
Målet er at nuppe 35 procent af det danske onlinemarked for dagligvarer i løbet af de kommende år.
Det skriver Børsen.
"Det her er en af vores største investeringer og satsninger til at vokse herhjemme, så der er ingen tvivl om, at det absolut er i toppen af vores prioriteringer," siger Thor Jørgensen, der er direktør for e-commerce i Salling Group, til Børsen.
Han slår samtidigt fast, at den nye platform ikke bliver i stand til at levere til alle afkroge af Danmark, da det ikke vil være rentabelt.
Satsningen går i luften i begyndelsen af 2021 og platformen, der endnu ikke har fået sit navn, vil have 10.000 forskellige varer på lager.
Dermed gentager Salling Group sin udmelding fra april, hvor det lød, at koncernen var klar til at investere en halv milliard kroner i den nye satsning, der skal konkurrere med Nemlig.com
Det kan du læse mere om her: Salling Group klar med kæmpesatsning på online-salg af fødevarer: Investerer halv milliard på nye online-koncepter