"Pandora har været sent ude i forhold til at tage den digitale rejse."
Sådan lyder det ordene fra Pandoras britiske CDO, David Walmsley, til Børsen.
David Walmsley blev i april 2019 hentet ind for at lede den digitale transformation hos den danske smykkegigant.
Det har blandt andet medført, at Pandora 6. juli 2020 kunne slå dørene op til selskabets nye digitale kraftcenter i Aller-bygningen på Kalvebod Brygge.
"I januar annoncerede vi, at mit e-commerceteam skulle bestå af 90 medarbejdere, som alle skal sidde her i bygningen. Foreløbigt har vi hyret 50 ansatte, og vi hyrer folk ind fra hele verden. Vi er mange forskellige nationaliteter herinde. Inden året er omme, forventer jeg, at vi har ansat de 90 ansatte. De fleste har vi ansat remote under coronakrisen. Så bliver de onboardet online og får en computer sendt med posten," sagde David Walmsley til Computerworld ved den lejlighed.
Få en rundvisning i Pandoras nye digitale satsning her: Tag med CIO Peter Cabello Holmberg bag facaden i Pandoras 'digitale powerhouse': Her er den storstilede plan
Digital innovationsenhed skal være på 200 ansatte
Og noget ser ud til, at Pandora satser det rette sted.
I andet kvartal af 2020 skød onlinesalget i vejret med 176 procent sammenlignet med samme periode i 2019, og for første gang nogensinde udgjorde onlinesalget mere end halvdelen af virksomhedens omsætning.
Til sammenligning udgjorde onlinesalget i 2019 blot 10 af Pandoras samlede omsætning.
Men der skal mere fart på.
Pandora regner med at ansætte 80 spealister til den digitale innovationsenhed alene i år, og målet er, at innovationsenheden i alt skal bestå af 200 ansatte.
"Vi har 160 pladser, når vi er færdige med at sætte borde og stole op, men vi regner med, at der er 200, som skal arbejde her, så vi forventer, at 20 procent skal arbejde hjemmefra. Vi har alle sammen en dag om ugen, hvor vi arbejder hjemmefra, fordi vi kunne se, at det virker," sagde Pandroas CIO, Peter Cabello Holmberg, til Computerworld i august.