Mindre tøjfirmaer bliver sat til vægs af de store modegiganter, når det kommer til nethandlen.
Det viser en undersøgelse, som brancheorganisationen Dansk Mode & Textil har foretaget under coronakrisen i andet kvartal 2020.
Over en bred kam er modebutikkernes netsalg vokset med 18,5 procent sammenlignet med samme periode i 2019, men tallene afslører, at de store tøjvirksomheder stikker af fra de små.
For de mindre tøjbutikker med en omsætning på 1 til 25 millioner kroner trækker gennemsnittet ned med en stigning i onlinesalget på 14 procent, mens de store og mellemstore modevirksomheder med en omsætning på 25 til 250 millioner kroner haft en stigning i onlinesalget på 22 procent i første halvår 2020.
Det skriver Børsen.
"Det er de store, der har levet højt på det her. De har bare betalt noget mere til Google, og så har de bruset sig fremad. Det har vi andre små ikke råd til," siger Lizette Bang, direktør i herretøjsbutikken Onkel P i Odense, der både sælger tøj fra butikken og over nettet.
Læs også: Dansk webshop politianmeldes for vildledende markedsføring: Fire hjemmesider er nu lukket for handel