Artikel top billede

Store tøjbutikker sætter de små til vægs på nettet: "De har bare betalt noget mere til Google, og så har de bruset sig fremad"

Små tøjbutikker har ikke en chance mod de store på nettet. Ifølge butiksdirektør skyldes det, at de store butikker kan betale Google flere penge.

Mindre tøjfirmaer bliver sat til vægs af de store modegiganter, når det kommer til nethandlen.

Det viser en undersøgelse, som brancheorganisationen Dansk Mode & Textil har foretaget under coronakrisen i andet kvartal 2020.

Over en bred kam er modebutikkernes netsalg vokset med 18,5 procent sammenlignet med samme periode i 2019, men tallene afslører, at de store tøjvirksomheder stikker af fra de små.

For de mindre tøjbutikker med en omsætning på 1 til 25 millioner kroner trækker gennemsnittet ned med en stigning i onlinesalget på 14 procent, mens de store og mellemstore modevirksomheder med en omsætning på 25 til 250 millioner kroner haft en stigning i onlinesalget på 22 procent i første halvår 2020.

Det skriver Børsen.

"Det er de store, der har levet højt på det her. De har bare betalt noget mere til Google, og så har de bruset sig fremad. Det har vi andre små ikke råd til," siger Lizette Bang, direktør i herretøjsbutikken Onkel P i Odense, der både sælger tøj fra butikken og over nettet.

Læs også: Dansk webshop politianmeldes for vildledende markedsføring: Fire hjemmesider er nu lukket for handel




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere