Det TDC-ejede danske bredbåndsselskab vokser i et konkurrencepræget marked på grund af stram fokus på pris, enkelthed og høje hastigheder, skriver Børsen i en artikel om selskabet.
Administrerende direktør Mads Hein siger til avisen, at salget er løftet med 50 procent over det seneste år. Der nævnes dog ingen tal.
Målet er, at Hiper lander mindst 1.000 nye kunder om måneden, og det har Hiper leveret i hele 2020, fortæller han.
“I perioder af 2019 lå vi for højt prismæssigt, og det har vi nu i trit med markedsudviklingen kigget på og justeret på. Vi har lagt os, så vi fortsætter med at have attraktive priser i forhold til markedsniveauet. Vi slår på de høje hastigheder, som var det, Hiper var med til at skubbe frem på det danske marked,” siger direktøren til Børsen.
TDC blev etableret af Stig Myken og Nicolai Lamborg i 2015. De solgte selskabet til TDC i efteråret 2018, hvilket du kan læse mere om her: TDC køber den fremadstormende bredbånds-rival Hiper med 47.000 kunder.
TDC indsatte i 2019 Mads Hein som direktør.
Det kan du læse mere om her: Bredbåndsselskabet Hiper får ny topchef: Han afløser stifter Stig Myken
Hiper er det andet selskab, som Stig Myken og Nicolai Lamborg har solgt til TDC. De stod nemlig sammen med Peter Mægbæk også bag Fullrate, som de i 2009 solgte til TDC.
Peter Mægbæk har også siden solgt Plenti til TDC.
Læs også:
Derfor køber TDC Hiper: Kundekartotek og mindset
Stifter af Fullrate og Hiper trækker sig fra telebranchen
Nu indledes ny dansk bredbåndskrig: Sådan vil Hiper kapre kunder
Bredbåndselskabet Hiper klar til at udnytte fiberselskabers åbne netværk til at kapre flere kunder
Hiper klar med gigabit-bredbånd på TDC's net: Kan disse priser kapre kunder?