Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

TDC efter næsten et døgn med telefon-problemer: "Vi er i øjeblikket ved at undersøge, hvad årsagen er til problemet"

Kunder hos det TDC-ejede Fullrate har næsten i et døgn været ramt af telefon-problemer, men selskabet har endnu ikke været i stand til at identificere årsagen til problemerne.

Fastnetkunder hos teleselskabet Fullrate har i næsten et døgn været ramt af problemer, hvor indgående opkald uden varsel kan blive afbrudt.

Men selv om problemerne har stået på siden onsdag eftermiddag har selskabet endnu ikke været i stand til at identficere fejlen.

Selskabet kan derfor heller ikke oplyse, hvornår fejlen forventes udbedret.

”Vi er i øjeblikket ved at undersøge, hvad årsagen er til problemet. Før at vi har lokaliseret fejlen, kan vi ikke sige noget om tidshorisonten,” siger Mai-Britt Noe, der er kommunikationsrådgiver hos Fullrates ejer, TDC.

Læs også: Fullrate ramt af telefon-nedbrud for anden dag i træk - endnu uvist hvornår problemet er løst

Problem opstod onsdag

Fullrate oplyste første gang om problemet på sin driftsstatus side onsdag klokken 16:45.

”Vi har i øjeblikket problemer med fastnettelefoni samt viderestilling. Hovednummer funktionalitet kan være påvirket. Vi er i gang med at fejlsøge.”

Klokken 11.28 oplyste selskabet i en sms-besked til sine kunder, at selskabet fortsat har problemer med indgående opkald.

TDC: Ikke et nedbrud

Selvom problemerne nu har stået på i næsten et døgn, har Fullrate dog ifølge TDC endnu ikke har identificeret fejlen eller kan sige, hvornår problemerne er blevet udbedret.

Selvom Fullrates fastnetkunder nu har været ramt af problemerne i næsten et døgn, mener TDC dog ikke, at der er tale om et regulært nedbrud.

Det skyldes ifølge selskabet, at det er relativt få Fullrate-kunder, der anvender fastnet-telefoni.

”Det er ganske få kunder der er ramt, og derfor mener jeg heller ikke, at man kan betegne det som et nedbrud. Jeg vil betegne det som ’en beklagelig fejl, der berører visse kunder’,” siger hun til Computerworld.

Mobilkunder er ikke ramt

TDC understreger ligeledes over for til Computerworld, at fejlen ikke rammer Fullrates mobilkunder ligesom, at Fastnet-kunderne uden problemer kan foretage udgående opkald.

”Problemet betyder, at man kan opleve at opkaldet bliver afbrudt, når man som Fullrate-kunde modtager et fastnetopkald. Men man kan dog uden problemer ringe ud, og i de fleste tilfælde kan man også modtage opkald uden problemer,” siger hun.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Enterprise Architecture Day 2025 - Aarhus: Compliance, cloud og AI-governance

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, sikkerhed og compliance, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

27. marts 2025 | Læs mere


SAP Excellence Day 2025

Hvordan du orkestrerer og opdeler SAP-projekter for at opnå gevinster hurtigere? Hvordan påvirker AI fremtiden for SAP i almindelighed og måske også din virksomhed? Dette er blot nogle af de svar du får ved at deltage på denne spændende konference.

03. april 2025 | Læs mere


Er I klar til næste hændelse?

I en tid hvor truslerne mod it-driften kun vokser, er det afgørende at kende forskellen på backup, availability og disaster recovery. Deltag og få konkret viden og praksisnære eksempler på, hvordan I kan styrke jeres beredskab.

07. april 2025 | Læs mere