Motorola slipper lovende budget-stjerne løs
Det kinesisk-ejede Motorola-brand er igen ude med en lovende smartphone til en fordelagtig pris: Motorola One Vision.
Her bydes på der på et langt og slankt 21:9 display på 6,3 tommer med et kighul til selfiekameraet – ligesom i Samsungs toptelefoner.
One Vision låner også mekanik fra Samsung, ved at have en sydkoreansk Exynos 9609-processor ombord. Dertil komme 128gb lagerplads, et stort 3.500 mAh batteri, fersk Android 9 Pie og et 48 megapixels stærkt kamera, assisteret af et modul til portræteffekter.
Her er der efter alt at dømme tale om samme kamera, som er at finde i de nyligt lancerede OnePlus 7 telefoner.
Med en debutpris på 2.299 kroner synes Motorola hermed at have en yderst lovende smartphone på vej til de mindre mobil-budgetter.
Læs også: Stjernemobilen OnePlus 7 Pro er ude: Kan kendes på sit drømme-display
Fremtidens mobilkameraer får 64 megapixels ombord
Mens smartphones med 48 megapixels ombord begynder at vinde frem, ser megapixel-ræset ikke ud til at stoppe lige foreløbigt.
Den sydkoreanske tech-gigant Samsung kunne denne uge løfte sløret for næste generation af kameramoduler til smartphones: ISOCELL Bright GW1.
Her diskes der op med hele 64 megapixels, som samtidig byder på mere sensorareal, hvilket skulle gøre modulet mere lysfølsomt i mørke. Som med de eksisterende 48 megapixels moduler, vil de enkelte pixels oftest slås sammen. I det nye modul, vil det give fotoresultater med 16 megapixels.
Den nye sensor bliver massefremstillet i andet halvår 2019, oplyser Samsung.
Se også: Her er fire grunde til, at 2019-smartphones vil byde på fænomenale fotoevner
Japans nye tog bryder 400 km/t muren
I japan er en ny type højhastighedstog på vej.
De bliver i stand til at trille over fire hundrede kilometer på bare en time. Toget, som har været under udvikling siden 2017, hedder ALFA-X og skal denne måned få et fuldt togsæt på 10 vogne op over 400 km/t.
Når togene ifølge planen skal køre pendulfart mellem japans største byer i 2030, vil det holde en march-fart på mellem 320 og 360 km/t, skriver Railway Gazette.
Toget vil kunne kendes på sit særlige næseparti, som er op til 22 meter langt, hvilket skulle give bedre aerodynamiske egenskaber ved høj fart.
Se også: WiFi i danske tog bliver yderligere forsinket - nu først klar i slutningen af 2019