Apple har opdaget fejl i både den dyre iPhone X samt i MacBook Pro og tilbyder nu at reparere de problem-ramte maskiner kvit og frit.
Det sker efter, at selskabet har opdaget problemer med touch-funktionen i den første udgave af iPhone X, som blev lanceret i fjor.
Problemet skyldes en komponent-fejl, lyder det fra Apple. Selskabet understreger, at komponent-fejlen ikke findes i de nyere iPhone XS og iPhone XR.
Ifølge Apple betyder komponent-fejlen, at iPhone X’eren ikke reagerer korrekt på berøring, ligesom telefonen kan reagere, selv om den slet ikke bliver berørt
Også MacBook Pro ramt
Sideløbende har Apple også opdaget en fejl i MacBook Pro-udgaven på 13 tommer.
Denne fejl kan føre til tab af data samt fejl i storage-delen på computeren.
Også her meddeler Apple, at selskabet vil reparere defekte computere kvit og frit.
Ifølge selskabet findes denne fejl i MacBook Pro 128GB og 256GB solid state drive, som er blevet solgt mellem juni 2017 og juni 2018.
Du kan læse mere om MacBook Pro-problemet i denne meddelelse fra Apple.
Problemramte
Apple havde også sidste år store problemer med en række iPhone-modellers batterier.
Dengang kom det frem, at Apple bevidst havde sløvet ældre iPhones for at få batteriet til at holde en hel dag.
Det kan du læse mere om her: Efter bevidst at have gjort iPhones langsommere: Apple undskylder ved at sænke prisen for batteri-udskiftning.
Dengang iværksatte Apple også et større udskiftningsprogram.
Ligeledes meddelte Apple i sommer, at selskabet ville udskifte fejlramte tastaturer i en række MacBook og MacBook Pro-modeller.
Det skete efter, at mange brugere havde klaget over, at tasterne på deres MacBook efter redesign af tastaturet i 2015 satte sig fast, var ustabile og føltes ‘klistrede’ eller at bogstaver slet ikke blev registreret ved tryk.
Det kan du læse mere om her: Apple sagsøges i stor stil af utilfredse MacBook-brugere.