Artikel top billede

Facebook koger over af vrede danskere efter stribevis af Yousee-nedbrud - hvornår får vi svar?

Adskillige danske Yousee-kunder må efter nytårsaftens store nedbrud kigge forgæves på deres husaltre i form af computere og tv-skærme, der igen ikke viser det, der bliver betalt for. Læs her, hvordan Yousee-kunderne reagerer på Facebook.

Yousees kommentarfelt på det sociale medie Facebook er rød- og hvidglødende af indlæg fra frustrerede kunder, som knap tre døgn efter det store tv-nedbrud nytårsaften oplever nye problemer.

I skrivende stund er der i gennemsnit indløbet et indlæg hvert andet minut fra frustrerede Yousee-kunder.

Frustrationerne går på alt fra ombyttede tv-signaler, sløv afvikling af musik, internettet er nede, manglende tekst-tv, manglende forklaring på nedbruddet nytårsaften samt besked fra én kunde, som ikke helt forstår, hvad der foregår på tv.

"Jeg er simpelthen SÅ træt af, at mine kanaler kører på finsk, og at kanalerne på yousee.tv ikke er, hvad de giver sig ud for. Hverken i nuværende eller tidligere programmer. Så kommer der helt andre kanaler frem. Come on - få nu styr på det," hedder det i indlægget fra en Yousee-kunde.

Iblandt brokkeriet er der også almindelige kundeforespørgsler om priser, produkter og generelle oplysninger om, at eksempelvis Yousees musik-app til Android bruger for meget batteri.

Svarer ikke længere

Yousee har selv senest opdateret sin Facebook-profil klokken 22:53 1. januar 2017, hvor tv- og teleselskabet beklager for nedbruddet og forklarer, at de sidste smårettelser er ved at blive udbedret.

De såkaldte smårettelser florerer dog videre på tredje døgn, og antallet af aktuelle fejlmeddelelser på Yousees driftsinformation er steget en anelse fra 114 ved middagstid til 121 tirsdag eftermiddag.

Også de enkelte kundehenvendelser er tech-giganten stoppet med at svare på, efter Yousee seneste direkte kundesvar faldt tirsdag morgen ved 09:00-tiden.

Yousee har tidligere i dag forklaret til Computerworld, at selskabet er i fuld gang med analysearbejdet, som fortsat pågår.

"Så længe det pågår, har vi ikke nogen kommentarer om årsagen. Vi har ikke en tidshorisont for, hvornår vi kan melde mere," lyder det fra Yousees presseafdeling til Computerworld.

Kom ud af jeres sorte hul

Yousee har tidligere på det dugfriske år udsendt en officiel mail-undskyldning underskrevet af Jaap Postma, direktør for Yousee.

Heri beklages der dybt, og direktøren fortæller om et plaster på såret i form af en underholdningsoplevelse.

Hvad denne oplevelse præcis består af, er dog lige så uvist som, hvad der ligger til grund for de talrige Yousee-nedbrud de første tre dage af 2017.

"Hvornår har i tænkt jer at komme ud a jers sortehul og sende alle jers kunder en forklaring," som en kunde opsummerer det på vegne af Yousees op mod 1,3 millioner kunder.

Læs også:
YouSees kæmpe-nedbrud nytårsaften: Situationen kan være alvorlig

Yousee ramt af domino-effekt fra nytårsaften: Nu er der nye fejl på tv i hele Danmark




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Enterprise Architecture Day 2025 - Aarhus: Compliance, cloud og AI-governance

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, sikkerhed og compliance, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

27. marts 2025 | Læs mere


SAP Excellence Day 2025

Hvordan du orkestrerer og opdeler SAP-projekter for at opnå gevinster hurtigere? Hvordan påvirker AI fremtiden for SAP i almindelighed og måske også din virksomhed? Dette er blot nogle af de svar du får ved at deltage på denne spændende konference.

03. april 2025 | Læs mere


Er I klar til næste hændelse?

I en tid hvor truslerne mod it-driften kun vokser, er det afgørende at kende forskellen på backup, availability og disaster recovery. Deltag og få konkret viden og praksisnære eksempler på, hvordan I kan styrke jeres beredskab.

07. april 2025 | Læs mere