Twitter kom til at spille en hovedrolle i det amerikanske præsidentvalg - i hvert fald hvis man kigger på antallet af postede tweets undervejs.
Twitter passer med sin korte form og kontante budskaber perfekt ind i en amerikansk medie-virkelighed præget af hurtige klip og klare meldinger.
Siden valgkampen blev skudt i gang i august 2015 er der blevet postet omkring en milliard tweets med direkte relation til valget under hashtagget #Election2016, skriver Twitters chef for 'government and politics," Bridget Coyne i dette blogindlæg
"Valget er blevet kaldt for 'Twitter-valget,' hvor alle dele af valgkampen er blevet rullet ud på Twitter fra vælgere, kandidater og journalister," skriver hun.
Twitters optælling stammer dog fra mandag lokal tid umiddelbart før selve valghandlingen blev skudt i gang.
Det betyder, at det endelige tal vil være kommet væsentligt højere op, når den endelige opgørelse foreligger, da det er væltet ind med hundredetusindvis af tweets både under og efter valghandlingen.
Ifølge Twitter blev der således postet op til 27.000 valg-relaterede tweets i timen under selve valghandlingen.
Twitter-beskederne er ofte korte, og det regnes for vigtigt, at de har kant, hvis de for alvor skal fænge.
Det kan vi se eksempler på med disse tre tweets, der ifølge Twitter er de tweets, der er blevet videresendt flest gange under valgkampen fra Hillary Clintons lejr.
Ifølge Twitter handlede alle tweets undtagen en enkelt på den såkaldte U.S. Twitter Trend-liste i morges om valget.
Her ser du de tre tweets fra Donald Trump, der er blevet delt flest gange.