En tablet har fra fødslen været tænkt som en lille fiks sag, der kunne supplere den stationære- eller bærbare computer.
Men sådan bliver det ikke ved med at være.
Nu går tendensen nemlig i retning af, at tablets skal konkurrere med fjernsynet om det streamede indhold, der vinder mere og mere indpas med Netflix i spidsen.
Se eksempelvis på tablet-kongen Apple, der har tilføjet en iPad Pro på 12,9 tommer til porteføljen. Og det er langt fra den eneste fabrikant, som begynder at gå i den retning.
Læs også: Prøvekørt: Vi har testet den flotte - og store - iPad Pro
Toshiba har spyttet i kassen med en kæmpe-tablet på hele 24-tommer.
Læs også: Mod strømmen: Giga-tablet på 24-tommer
Det nyeste skud på stammen kommer fra Lenovo.
Den kinesiske producent satser på høj opløsning på en tablet, der minder mere om et tv med berøringsfølsom skærm end en traditionel tablet.
Tabletten har fået en solid skærm på 18,4-tommer og en saftig opløsning på 2560 x 1440 pixel.
Galaxy Tab View er et andet eksempel på en tablet med en skærm på 18,4-tommer og høj opløsning.
Konkurrent til fjernsynet
Der er i første omgang ikke tale om direkte konkurrenter til den fladskærm, som du har hængende på væggen.
En væsentlig grund er, at der ikke er indbygget en tv-tuner.
Hensigten er altså at hente tv-signalet via nettet og apps, hvilket også er fuldt ud muligt i dag - alle de store tv-kanaler har streaming-mulighed. Det kan dog være nødvendigt med et medlemskab, eksempelvis til TV2.
De rendyrkede streaming-tjenester anvender naturligvis udelukkende nettet som transportplatform.
Det nye store tablet-format er således tilpasset fremtidens højopløste tv og har sendt modtager og antennestik og kabel på pension.
Den kombination og strategi kan vise sig at slå igennem ganske hurtigt - fremtidens tv-kiggeri er her nemlig allerede.
Læs også: Farvel til dyrt kabel-tv - goddag til tre (næsten) perfekte apps
Ekspert: Din tablet bliver større
Anders Elbak, der er it-analytiker i IDC, er ikke i tvivl om tendensen på tablet-markedet.
"Den klassiske tablet bliver større. Den tendens, er vi ret sikre på vil udvikle sig på privatmarkedet. Men der er grænser for størrelsen, for den skal også være praktisk at have i skødet," siger han, og fortsætter:
"De store tablets, vi har set dukke op, sælges i øjeblikket primært med løfter om større produktivitet i erhvervslivet, men det vil næppe være den egenskab, der bliver den drivende kraft i privatsegmentet. Her vil det være underholdning, der er fokusområdet for en tablet."
Læs også: Nu starter den vilde streaming-krig om dig for alvor
Han peger også på, at tv-kiggeriet har udviklet sig til at blive en personlig oplevelse, hvor tilskueren selv kan vælge tid, sted, kanal og have mulighed for at genoptage en udsendelse på et andet tidspunkt.
"Det store fjernsyn vil for mange blive et supplement til tabletten, når der en gang i mellem skal ses en actionfilm sammen med familien."
Og tv-producenterne er delvist selv uden om den udvikling.
"Selv om der er smarte fjernsyn, så er producenterne ikke så gode til at udvikle eller vedligeholde de tjenester, som de spytter ud sammen med skærmen," siger han.
"Tabletten er en platform til underholdning, og derfor giver det mening, at producenterne udvikler de store skærme."
Kan du også mærke, at dine tv-vaner har rykket sig fra fladskærmen til en tablet? Giv dit svar i boksen til højre.