Én ting er at indkøbe mange tusinde iPhones og iPads til medarbejderne - noget helt andet er at kunne supportere brugen af enhederne og at udnytte de mobile muligheder maksimalt.
Med omkring 7.000 iPhones og iPads i brug hos medarbejderne i DSB, er det derfor også nødvendigt med et særligt fokus på de mobile løsninger og supporten af dem.
Det fortæller Martin Börjesson, CIO i DSB, i videoindslaget herunder.
"Det er ufatteligt vigtigt at understøtte den mobilisering, vi har med iOS-enheder, for det bliver pludselig forretningskritisk," forklarer Martin Börjesson.
"Hvis man ikke tænker det ind i sit support-setup og i governance, så står man en dag med en regning som it-direktør, når det hele ikke virker. Derfor er det ufatteligt vigitgt at have rigtig godt styr på det," siger han i videoindslaget.
Se interviewet her
I videointerviewet giver DSB-CIO'en også et bud på, hvad der er den vigtigste faktor i forhold til at sikre den mobile succes:
"Det er 100 procent convenience. Når vi har de mobile enheder, skal vi selvfølgelig deploye så meget som muligt på dem," siger han i indslaget og fortæller om nogle at de konkrete eksempler på mobile løsninger i DSB-regi.
Se indslaget herunder - og se også første del af interviewet med DSB's CIO her.
Læs mere her:
Der skal turbo på it-projekterne: CIO vil have løsningerne leveret på få dage
De mobile platforme storhitter: Men vi begår en fejl med ganle applikationer og data
It-chefen er under pres - formår du at kæmpe dig til fremtidens CIO-stilling?