Artikel top billede

Myndighederne vælter digital post ud - se hvor mange beskeder der havner i din postkasse

De offentlige myndigheder vælter digital post ud til borgere og virksomheder. Her kan du læse, hvor meget det egentlig drejer sig om.

Der bliver sparet på konvolutter og frimærker, efter de offentlige myndigheder er begyndt at gå over til digital post.

Og der bliver virkelig sendt nogle digitale breve afsted.

Den sidste uge af august 2015 rundede det offentlige 58,8 millioner digital postforsendelser sendt siden årets begyndelse.

Det overstiger, hvad der blev sendt i hele 2014 og en fordobling i forhold til 2013.

I 2014 blev der samlet set sendt 47,8 millioner digitale breve.

I 2013 var det tal på 28 millioner.

Det kan ses i tal, som Digitaliseringsstyrelsen har indhentet hos e-Boks, og som er plottet ind på grafikken herunder.

Stigningen skyldes blandt andet, at almindelg kontakt som eksempelvis indkaldelse til sygehuset, meddelelse om plads til deres børn i daginstitutionen eller beskeder om pension, i stigende grad sker som Digital Post.

Ordningen blev obligatorisk for borgere sidste år og virksomheder forrige år. 

Læs også: Nye smarte funktioner til din digitale post er forsinket i flere måneder

"Det er glædeligt, at de offentlige myndigheder bruger Digital Post mere og mere, når de kommunikerer med borgerne," siger kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen, Louise Kampmann, der dog ikke er helt tilfreds endnu.

Læs også: Pressede kommuner har problemer med at nå digitale krav

"Myndighederne har omlagt deres postgange til Digital Post. Set i lyset af, at Digital Post kun har været obligatorisk for borgerne siden 1. november 2014, er det meget positivt. Vi skal dog stadig have fokus på, at endnu mere post skal omlægges fra papirpost til Digital Post."

Læs også: Menneskelig fejl bag digital post-brøler hos Skat: 230.000 virksomheder har modtaget forkert brev




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere