Uro og kritik har præget beslutningen hos TDC om at oprette et call-center i Nordtyskland.
Men koncerndirektør Jens Aaløse fra TDC afviser, at selskabet vil outsource for outsourcingens skyld.
"Hele vores it-helpdesk, som frem til februar 2014 lå i Baltikum via en ekstern partner, insourcer vi nu," fortæller han til Computerworld.
Det drejer sig om cirka 50 stillinger, som tidligere lå hos Atea.
"Så nu er det TDC-kollegaer, der har vores it-helpdesk-funktion," forklarer direktøren.
Større plan
Pointen hos Jenes Aaløse er den enkle, at koncernen handler efter sund fornuft.
"Her har vi været inde at vurdere, at vi kan få en højere kvalitet til en bedre pris ved selv at gøre det," siger han.
Og hele øvelsen med at gennemgå TDC's forretninger med henblik på en bedre organisering, bliver netop styret efter det.
"Vi vil ikke outsourcing for outsourcingens skyld. Vi går efter bedste kvalitet for laveste pris. Det er sund fornuft," siger han.