EU pønser på at sætte en stopper for den udbredte app-praksis, hvor selve app'en er gratis, men hvor man skal betale for at få adgang til særligt indhold i app'en.
En række lande har klaget til EU over den udbredte praksis - heriblandt Danmark, Frankrig, Italien og Storbritannien.
Du kan læse mere om de danske problemer med den udbredte praksis her.
I dag anvender mere end hver anden spil-app, der anvendes i Europa, den pågældende model, hvor selve app'en er gratis, men hvor brugeren inde i selve app'en bliver mødt med krav om at lægge penge for at få adgang til bestemte features.
Strid med markedsføringsregler
Det kan være i strid med EU's markedsførings-regler, mener EU-kommissionen.
I første omgang mødes EU-kommissær Viviane Reding med blandt andre Apple og Google for at klarlægge de regler, der gælder på området.
"Det er både en forkert forretningsmodel og i strid med ånden i EU's forbrugerbeskyttelses-regler, hvis man narrer forbrugerne. EU forventer meget konkrete svar fra app-industrien om dette emne," lyder det fra Viviane Reding.
App-branchen forsvarer dog den såkaldte 'freemium'-model.
"Forbrugerne får meget ud af freemium-modellen, fordi de har mulighed for at prøve produktet, inden de køber det," siger formanden for brancheforeningen Association for Competitive Technology, Jonathan Zuck, til Computerworlds nyhedsbureau.