Det er ikke mange år siden, at videokonferencer var et af de helt hotte emner.
Spar penge på forretningsrejser, udnyt tiden bedre og gør din virksomhed mere grøn - sådan lød nogle af de mest anvendte salgsslogans.
Men spritnye tal fra IDC viser, at interessen for de virtuelle møder måske er ved at dampe noget af.
I hvert fald faldt omsætningen på markedet for videokonferencer og telepresence med 10,7 procent fra andet kvartal 2012 til andet kvartal i år, skriver IDC.
Analysefirmaet bemærker samtidig, at omsætningen også faldt med 5,5 procent i forhold til første kvartal i 2013.
Et fald på 34,3 procent
Værst er det dog, når man ser den aktuelle kvartalsomsætning i forhold til, da markedet toppede i fjerde kvartal 2011 - her er der tale om et fald på hele 34,3 procent.
IDC forklarer blandt andet faldet med den økonomiske situation i Europa og budgetnedskæringer i virksomhederne.
Samtidig skriver IDC dog, at man nu kan se konsekvensen af, at der er mere fokus på billigere og mere simple videokonference-løsninger frem for de store, forkromede telepresence-løsninger.
Det er fortsat Cisco, der er den største leverandør med en markedsandel på 41 procent, mens Polycom ligger på 29 procent og Huawei på 7,6 procent.
Selv om interessen altså er dalet noget, ser det ikke helt sort ud for leverandørerne, hvis man skal tro IDC.
"Video som en nøglekomponent i forhold til samarbejde fortsætter med at ligge højt på listen over prioriteringer for mange organisationer," skriver analysefirmaet.