Microsoft undskylder for tre dages problemer med nedbrud af dele af Outlook.com.
Selskabet meddelte lørdag morgen, at alt var oppe at køre igen, men måtte komme med kontramelding en time senere, da selskabet måtte erkende, at en del Outlook-brugere fortsat havde problemer.
Ifølge Computerworlds amerikanske nyhedsbureau meddelte Microsoft lørdag morgen, at problemer skyldtes en fejl i en caching-service i Exchange ActiveSync (EAS).
EAS er en ret udbredt synkroniserings-tjeneste, der især anvendes til at synkronisere smartphones og tablet-computer med e-mail, kontakter og kalendere, der ligger på virksomhedens Exchange-servere.
"Vi vil gerne sige undskyld til alle, der har været ramt af nedbruddet," lyder det fra Microsoft.
Gik ned onsdag
De spredte nedbrud begyndte onsdag formiddag i sidste uge og ramte dele af Outlook.com, storage-tjenesten Skydrive samt kontakt-applikationen People.
Problemet i Peoples blev løst efter fem timer, mens problemerne i SkyDrive først var fuldt løst torsdag eftermiddag.
En del Outlook-brugere havde imidlertid problemer med at få adgang til deres email fra mobile enheder helt indtil lørdag. Dette inkluderede blandt andet mange iPhone-brugere, i det iOS anvender EAS til synkronisering.
Nedbruddet i Outlook.com kommer ifølge Computerworlds amerikanske nyhedsbureau blot en uge efter, at Microsoft bedyrede, at det cloudbaserede Office 365-system i de seneste fire kvartaler har haft en oppetid på mere end 99,9 procent.
Outlook-nedbruddet er ifølge nyhedsbureauet det andet i år, og der er blevet logget adskillige forstyrrelser i de seneste par måneder, hedder det.