De skabte sig en sund formue ved at sælge YouTube til Google. Nu forsøger Steve Chen og Andrew Hurley sig igen med en videotjeneste: Mixbit.com.
Der er opstået mange videotjenester på det seneste. For eksempel hos Vine og Instagram, hvor videoerne er nogle ultrakorte og impulsive opdateringer. Og hos Snapchat hvor især unge mennesker sender mere eller mindre obskøne klip til hinanden.
Men Mixbit vil være en lidt mere seriøs videotjeneste.
Sæt klippene sammen
Modsat de nævnte tjenester som Vine, Instagram og Snapchat kan man på Mixbit lave videobidder af 16 sekunders varighed. Men man kan sammensætte 256 klip og på den måde lave videoer på op til en times tid.
Netop sammenklipningen er den centrale ting ved Mixbit. Se et eksempel nederst.
Man kan redigere videoer med sit eget materiale, eller man kan hive andres klip ind i sine egne videofortællinger - altså remixe andres indhold.
Tjenesten virker begrænset på nuværende tidspunkt. For eksempel er det ikke muligt at søge i andres klip endnu. Når den funktion kommer, kunne man se Mixbit som et stort offentligt klipperum.
Steve Chen og Andrew Hurley har lavet Mixbit i deres firma AVOS. Et firma, der blandt andet også købte den aldrende bogmærketjeneste Delicious og forsøgte at give den kunstigt åndedræt.
LÆS OGSÅ:
Yahoo gider ikke mere - Sælger Delicious til YouTube-stiftere