25 procent.
Det lader til, at være det magiske tal for it-selskabet Netcompany, som i disse år vokser med netop 25 procent på antallet af kunder, på omsætningen og på mandskabssiden.
Sidste år omstrukturerede Netcompany forretningen og hyrede hele syv direktører, nogenlunde samtidig med at selskabet kastede sig over nye forretningsområder som ERP-systemer, serverhosting og fagforeningssystemer.
Det har betydet en vækst alene på mandskabssiden fra 259 folk ved udgangen af 2011 til, at Netcompany i dag har rundet 400 ansatte inklusive 36 personer fra opkøbet af Tieto - og virksomheden ansætter stadig på livet løs.
Som om det ikke skulle være nok, har Netcompany også haft en imponerende track-record på udbudsområdet, hvor selskabet har vundet næsten hvert eneste udbud, som det har deltaget i her i 2013.
Vil ikke være for selvfed
Alligevel er selskabets administrerende direktør, Ulrich Hjorth, ikke ellevild, da Computerworld ringer ham op for at høre, om han overhovedet kan få armene ned midt i succesen.
"Vi har været en del i spalterne på det sidste med meget positive historier, og det skal helst ikke lyde, som om vi roser os selv for meget," lyder det.
Jamen, det er jo mig, der har ringet dig op for at høre hemmeligheden bag jeres succes...
"Ja, det er jo rigtigt nok," siger Ulrich Hjort.
Han forklarer, at en af hovedårsagerne til, at det går så godt for selskabet, velsagtens ligger i et klart leverancefokus.
"Helt banalt så følger vi vores koncept med at levere den rette kvalitet til budgettet, og det er kunderne åbenbart glade for, og der kommer da også nye kunder til," siger Ulrich Hjorth.
Succesen mangler på bundlinjen
Han ønsker ikke at spekulere i, hvad konkurrenterne gør, men understreger, at Netcompany aldrig vil gå ud og love guld og grønne skove for at hive en aftale i hus.
"Levér til aftalt tid, levér til det rette budget og i den rette kvalitet, det er vores fokusområder," gentager Ulrich Hjorth.
Derudover forklarer han væksten på omsætningssiden med, at Netcompany udvider forretningen, hvilket kan mærkes på især mandskabs-, kunde- og omsætningssiden.
Satsningerne er dog ikke sivet helt ned på bundlinjen endnu, som ligner sidste års resultat.
"Vores nye forretningsområder med nye markeder kræver nye investeringer, og det gælder især for hostingforretningen med investering i servere," fortæller han.
Ulrich Hjorth runder af med at forklare, at den nuværende vækst er meget tilfredsstillende, selv om det altså ikke skal lyde for selvrosende.
"Vi er på et niveau, hvor vi kan følge med, og vi er derfor også påpasselige med ikke at vokse meget hurtigere."