EG-koncernen har endnu en gang været en tur i banken for hæve penge til et markant opkøb.
Denne gang er den udkårne det nordsjællandske Navision-hus Datapro, som med 20 ansatte og en omsætning på godt 30 millioner kroner sender EG op som nummer to på det danske marked for Navision (Microsoft Dynamics NAV) - foran konkurrenten Elbæk & Vejrup, men stadig efter Norriq.
"Vi har været på udkig efter en stærk partner, og når vi kigger rundt i Danmark, er Datapro den partner, som har de stærkeste ressourcer, og som flere år i træk er blevet kåret som den bedste Microsoft-partner på NAV. De sidder med nogle sindssygt dygtige ansatte og en meget spændende kundegruppe på mere end 300 kunder. Når vi binder det sammen med det branchefokus vi har, tror vi, at vi kan skabe noget, hvor én plus én giver mere end to," siger EGs koncerndirektør Leif Vestergaard.
Han ønsker ikke at oplyse, hvor mange penge der er lagt på bordet for Datapros ejere.
Tidligere i dag er Datapros medarbejdere blevet orienteret om opkøbet, som er det 14. EG-opkøb inden for de seneste tre år. I det seneste regnskab nåede EG-koncernen en samlet omsætning på 1,5 milliarder kroner.
EG's sult efter opkøb er slet ikke stillet endnu, siger Leif Vestergaard.
"Jeg tror, vi kommer til at tale sammen igen om samme emne. Men skal vi ikke lige gå på på sommerferie først," siger han.
Hos Datapro glæder direktør Brian Atli sig over de muligheder, der nu åbner sig for at tilbyde mere avancerede løsninger til kunderne.
"Kunderne vil gerne have cloud-løsninger og business intelligence hos os, men vi har ikke haft størrelsen til de komplekse løsninger. Det har vi nu, og vi forventer betydelig vækst både hos vores egne 300 kunder og blandt EG's eksisterende kunder, nu hvor vareudbuddet bliver markant forøget," siger Brian Atli.
Læs mere:
EG i kraftig vækst: Sluger endnu en forhandler
Datapro tjente en million per ansat
25 år med Navision
Danskere dominerer Dynamics-hitliste